Spoločnosť Volvo Cars, výrobca prémiových automobilov, predstavila koncepčné vozidlo S90 Ambience – prvý automobil v odvetví, ktorý synchronizuje vizuálne, zvukové a čuchové vnemy, a prináša tak novú úroveň luxusu automobilu.

Koncept S90 Ambience, ktorý má svoj prvý verejný debut na autosalóne v Pekingu, vychádza zo špičkového trojmiestneho sedanu vyššej triedy S90 Excellence a zameriava sa na cestujúcich na zadných sedadlách.

Cestujúci si môžu prispôsobiť atmosféru vozidla pomocou intuitívnej aplikácie pre smartfóny a vybrať si jeden zo siedmich vizuálnych motívov synchronizovaných so zvukom a vôňou.

Koncept Ambience prináša úplne novú úroveň luxusu, pretože presahuje iba číry výber materiálov a vytvára vozidlo, ktoré je spojené s vašimi zmyslami,

uviedol Robin Page, viceprezident spoločnosti Volvo Cars pre dizajn interiéru vozidiel.

Dizajn sleduje, ako sa ľudia cítia vo vnútri auta, a umožňuje im ovplyvňovať svoju náladu a pocit pohody.

Vizuálny prvok premení strop vozidla podľa zvoleného motívu – ako je napríklad polárna žiara („Northern Lights“), škandinávsky les („Scandinavian Forest“), labutie jazero („Swan Lake“), súostrovie („Archipelago“) či dážď („Rain“) – každý z nich ponúka inú náladu a charakter, od relaxačného až po povzbudzujúci. V ponuke je aj nočný motív „Nocturnal“, ktorý navodí pokojnú náladu na oddych, alebo motív voľnosti „Freedom“, ktorý zasa dodáva dynamickú sviežosť a povznášajúcu energiu.

Prostredníctvom exkluzívneho audiosystému vozidla Bowers and Wilkins sa v kabíne prehráva zvuk synchronizovaný s vizuálnym motívom. Súčasťou audiosystému sú aj malé výškové reproduktory v opierke hlavy, ktoré cestujúcim umožňujú pôsobivý poslucháčsky zážitok. Každý motív je spojený s jednou zo štyroch špeciálnych vôní, ktoré vytvorila spoločnosť Byredo. Vôňa sa začne uvoľňovať súčasne so zvukom z portálu v stredovej konzole.

Sme známi humanocentrickým prístupom k dizajnu a ako líder odvetvia v oblasti vyspelých bezpečnostných technológií,

uviedol Robin Page.

Model Ambience toto postavenie umocňuje a poukazuje na naše širšie zameranie – na starostlivosť o ľudí, ktorá sa začína bezpečnosťou a pokračuje ich celkovým pocitom pohody.

Hoci S90 Ambience sa uvádza na trh ako koncept, spoločnosť Volvo Cars má ambíciu sprístupniť ho v rámci sériových vozidiel S90 Excellence, a rozšíriť tak svoj sortiment radu Excellence, a to najmä v Číne.

V roku 2017 predala švédska automobilka v Číne po prvý raz viac ako 100 000 automobilov, čo výrazne prispelo k jej rekordnému predaju a rastu už po štvrtý rok za sebou. Čína je najväčším jednotlivým trhom spoločnosti Volvo Cars a zároveň najväčším odbytiskom jej sedanu S90.

Koncept Ambience bol vytvorený v prvom rade pre čínsky trh a predstavuje kontrast často hektického prostredia čínskych veľkomiest,

uviedol Martin Andersson, hlavný manažér komerčných produktov v oddelení Special Vehicles spoločnosti Volvo Cars, ktorý zodpovedá za rad vozidiel Excellence.

Koncept S90 Ambience posilní v tomto významnom regióne hodnotu našej luxusnej značky.

Ďalšie informácie o koncepte Ambience sledujte na sociálnej sieti pod značkou #AmbienceConcept.

Zdroj: Volvo Cars

Súvisiace príspevky