Spoločnosť Volvo Cars, výrobca prémiových automobilov, včera predstavila dve nové koncepčné vozidlá, ktoré neohrozene posúvajú túto švédsku značku novým smerom a znamenajú oficiálne spustenie jej celosvetovej stratégie malých vozidiel.

Včera predstavené nové koncepčné vozidlá série 40 po prvý raz názorne ukazujú, akým spôsobom plánuje spoločnosť Volvo expandovať na veľký a lukratívny svetový trh s prémiovými  malými automobilmi. Napomôcť jej má v tom rad vozidiel, v ktorých sa spája odvážny dizajn exteriéru a interiéru s prvotriednou konektivitou, elektrifikáciou a technológiami autonómneho riadenia, ktoré patria k špičke v odvetví.

Nové koncepčné vozidlá budú prvými, ktoré sú postavené na báze novej platformy CMA. Ide o novú Kompaktnú modulárnu architektúru spoločnosti Volvo, ktorá bola vytvorená špeciálne pre malé automobily a ktorá poskytla dizajnérom a konštruktérom automobilky slobodu skúmať výrazné a odvážne nové smery.

„Každý člen našej rodiny produktov má svoj vlastný osobitý charakter, rovnako ako je to u členov skutočnej rodiny. Platforma CMA nám pomohla v našich nových koncepčných vozidlách zachytiť čosi neobyčajné, čosi mladistvé. Majú energiu, nápadný a podmanivý mestský charakter, vďaka ktorému vyniknú v dave. Taká je príchuť nadchádzajúcich malých vozidiel Volvo,“ uviedol Thomas Ingenlath, hlavný viceprezident skupiny Volvo Car Group pre dizajn.

Stratégia malých vozidiel spoločnosti Volvo je základným prvkom jej prebiehajúcej celosvetovej prevádzkovej a finančnej transformácie. Švédska automobilka v súčasnosti realizuje ambiciózny revitalizačný plán, ktorý už v nadchádzajúcich štyroch rokoch posunie značku do pozície, kde bude schopná konkurovať svojim svetovým konkurentom v oblasti luxusných automobilov.

Nový rad malých vozidiel spoločnosti Volvo určený pre svetový trh bude obsahovať čisto elektrické vozidlá s akumulátorom, ako aj varianty s hybridnou pohonnou sústavou typu plug-in s motorom Twin Engine, čo je v súlade so záväzkom automobilky elektrifikovať celé svoje portfólio. V celosvetovom meradle plánuje spoločnosť Volvo predať do roku 2025 až jeden milión elektrifikovaných vozidiel.

„Tým, že sme zaujali modulárny prístup k architektúre vozidiel i k vývoju hnacích sústav, sa nám podarilo predstihnúť mnohých hráčov v segmente luxusných vozidiel,“ uviedol Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti pre výskum a vývoj. „Náš nový variant pohonu s elektrickým akumulátorom otvára ďalšiu vzrušujúcu kapitolu odvíjajúceho sa príbehu spoločnosti Volvo.“

Okrem odvážneho dizajnu exteriéru a elektrifikovaných hnacích sústav budú nové vozidlá ponúkať aj komplexný rad inovačných služieb v oblasti konektivity, a k tomu vo svete najvyspelejší balík bezpečnostných funkcií v rámci štandardnej výbavy a prelomový interiér so škandinávskym dizajnom.

„Vozidlá novej série 40 majú potenciál zlepšiť náš prienik na trh vo významnom, rastúcom segmente,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Håkan Samuelsson. „Program elektrických hnacích sústav – ktorého súčasťou je nový kompaktný hybridný pohon typu plug-in s motorom Twin Engine ako aj čisto elektrické vozidlá – je ústredným bodom architektúry CMA.“ Samuelsson dodal, že výroba prvého vozidla novej série 40 sa očakáva v roku 2017.

Vyhlásenie o novej celosvetovej stratégii malých vozidiel spoločnosti Volvo prichádza na pozadí jej úspešného štartu do nového roku z hľadiska tržieb a ziskovosti.

Švédska automobilka oznámila, že jej tržby za prvé tri mesiace tohto roka stúpli o 24 percent medziročne na 41,7 miliardy SEK, čím vznikol prevádzkový zisk 3,1 miliardy SEK a prevádzková zisková marža dosiahla 7,5 percenta. Celosvetový predaj za prvý štvrťrok 2016 vzrástol o 11,9 percenta na 120 591 predaných vozidiel. Spoločnosť Volvo má strednodobú ambíciu predať ročne 800 000 vozidiel, pričom v roku 2015 to bolo 503 000 vozidiel.

Zdroj: Volvo Cars