• Volvo XC90 T8 Twin Engine je najvýkonnejšie a najčistejšie SUV na svete.
  • Produkuje 49 gramov emisií CO2 na kilometer a prináša kombinovaný výkon 407 k*, 640 Nm krútiaceho momentu, spotrebu paliva len 2,1 l/100 km a dojazd 43 km v režime čistého elektrického pohonu.

Hybridný model s dvoma motormi XC90 T8 Twin Engine prekročil všetky očakávania, pokiaľ ide o nekompromisnú vyváženosť výkonu a nízkej spotreby paliva spolu s prvotriednou nízkou úrovňou emisií – a to všetko v sedemmiestnom luxusnom SUV.

Zlepšenie v porovnaní s pôvodne ohlásenými údajmi sa podarilo dosiahnuť vďaka cyklu nepretržitých inovácií, ktorý prebieha vo švédskej automobilke. Výsledkom ďalšieho ladenia je pokles produkcie emisií o 10 g/km oproti pôvodnej prognóze, čím sa znížila spotreba paliva na 2,1 l/100 km a zároveň zvýšil výkon. Vďaka tomuto výnimočnému spojeniu nízkej spotreby paliva, nízkej hladiny emisií a čistého výkonu je dvojmotorový model XC90 T8 Twin Engine jasným lídrom vo svojej kategórii.

The all-new Volvo XC90 - T8 badge

Usilovne sme sa snažili získať náskok pred konkurenciou a ponúknuť našim zákazníkom najlepšiu kombináciu výkonu a nízkej spotreby paliva,

uviedol dr. Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo Car Group pre výskum a vývoj.

Naša technológia Twin Engine nám umožnila stavať úplne novým spôsobom na našej tradícii vývoja efektívnych pohonných sústav. Vďaka našej novej modulárnej architektúre a našim prvotriednym štvorvalcovým motorom máme v tomto smere jasnú a vedúcu pozíciu.

Žiadne iné SUV v tejto triede nedokáže ponúknuť dojazd 43 km na čistý elektrický pohon, zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 5,6 sekundy a kombinovaný výkon 407 k – a to všetko v sedemmiestnej konfigurácii sedadiel.

Dvojmotorový model XC90 T8 Twin Engine bude v ponuke koncom jari v predajniach Volvo.

Všetky údaje vychádzajú z Nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) pre hybridné vozidlá.

* 320 k + 87 k a 400 + 240 Nm – kombinovaný výkon 407 k a 640 Nm.

Jazdný režim pre každú potrebu

Model XC90 T8 Twin Engine dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a prináša presne také potešenie z jazdy, aké si zákazníci zvykli očakávať od SUV značky Volvo. Radosť z jazdy je však len zlomok toho, čo ponúka dvojmotorová verzia XC90 T8: vozidlo má päť rôznych jazdných režimov, ktoré prinášajú celý rad vlastností zvyšujúcich výkon a hospodárnosť vozidla. Pomocou rolovacieho kolieska na stredovej konzole alebo dotykovej obrazovky na prístrojovej doske si vodiči môžu vybrať z nasledujúcich možností:

Hybridný režim „Hybrid“: Ide o predvolený režim, ktorý je vhodný na každodenné použitie. V tomto režime vozidlo automaticky strieda čerpanie energie z dvojlitrového štvorvalcového motora Drive-E a elektromotora s cieľom zabezpečiť čo najlepšiu celkovú spotrebu paliva.

Elektrický režim „Pure Electric“: V tomto režime slúži vozidlu ako jediný zdroj energie vysokonapäťový akumulátor, pokiaľ je plne nabitý, a poháňa elektromotor cez zadnú nápravu. Model XC90 T8 má v režime čistého elektrického pohonu dojazd vyše 40 km, čo zvyčajne stačí na pokrytie vzdialenosti, ktorú väčšina ľudí najazdí v priebehu jedného dňa. Vďaka rekuperačnému brzdovému systému je tento režim navyše mimoriadne úsporný v prostredí mestskej premávky, ktorá si vyžaduje časté zastavovanie a rozbiehanie. Ak je potrebné väčšie množstvo energie, automaticky sa spustí spaľovací motor Drive-E.

Kombinovaný režim „Power“: V tomto režime môžu vodiči využívať kombinovaný výkon spaľovacieho motora a elektromotora. Pri štarte SUV využíva výhody vynikajúcej odozvy a okamžitého priebehu krútiaceho momentu elektromotora, kým sa spaľovací motor rozbieha. Táto kombinácia ponúka lepší krútiaci moment pri nižších otáčkach, ktorý zodpovedá krútiacemu momentu motora s veľkým objemom, ako je napríklad V8.

Režim „AWD“ s pohonom všetkých kolies: Tento režim ponúka nepretržitý pohon všetkých kolies (AWD) na požiadanie. Výhodou možnosti manuálnej voľby pohonu AWD je, že vodič ju môže použiť podľa potreby, alebo sa môže rozhodnúť ušetriť energiu na neskôr.

Úsporný režim „Save“: Ak je akumulátor nabitý, tento režim umožňuje vodičovi „zmraziť“ stav akumulátora a ušetriť jeho energiu na neskoršie použitie v čistom elektrickom režime. Naopak, ak je akumulátor vybitý, vodič môže použiť spaľovací motor na nabitie akumulátora po určitú hranicu a neskôr ho použiť pri jazde na elektrický pohon.

Zdroj: Volvo Cars