Prestížna automobilka Volvo Cars v roku 2015 predala celosvetovo 503 127 vozidiel, čo znamená, že prvýkrát za 89 rokov svojej existencie prekročila polmiliónovú hranicu.

Predaj na Slovensku zaznamenal oproti roku 2014 nárast o viac ako 60 %

Nový rekord v objeme predaja potvrdzuje úspešnosť a udržateľnosť prebiehajúcej prevádzkovej a finančnej transformácie spoločnosti Volvo. Zároveň to dokazuje správnosť novej produktovej stratégie spoločnosti, ktorej výsledkom je rast globálneho predaja na konci roku 2015 vďaka uvedeniu nového SUV XC90.

Spoločnosť Volvo zaznamenala významný nárast predaja vo všetkých troch kľúčových svetových regiónoch. V Európe stúpli predaje oproti predošlému roku o 10,6 percenta na 269 249 vozidiel, čo predstavuje 53,5 percenta z celkového svetového objemu. O obrode značky Volvo na americkom trhu svedčí nárast predaja v USA za rok 2015 o 24,3 percenta. V Číne predaj v dôsledku tvrdého konkurenčného prostredia stagnoval, no ku koncu roka sa situácia zlepšila, pričom v poslednom štvrťroku došlo k zvýšeniu predaja o 11,4 percenta.

Na Slovensku bolo v roku 2015 zaregistrovaných celkovo 546 nových osobných vozidiel značky Volvo, čo oproti roku 2014 predstavuje nárast o 60,12 %. Bestsellerom aj naďalej ostáva model XC60 s 232 zaregistrovanými vozidlami. Po ňom nasleduje Volvo V40 so 157 vozidlami a prémiové SUV XC90, ktoré od začiatku predaja v júli zaznamenalo celkovo 77 registrácií.

Rast predaja by mal podľa očakávaní pokračovať aj v roku 2016.

Druhý z radu úplne nových modelov Volvo, prémiový sedan S90, sa verejnosti predstavil na tohtoročnom Severoamerickom medzinárodnom autosalóne (NAIAS) v Detroite a v USA sa začne predávať na jar. V priebehu štyroch rokov spoločnosť Volvo obnoví celý svoj sortiment modelov.

„Môžem s potešením oznámiť, že rok 2015 bol rokom rekordných predajov,“ povedal výkonný riaditeľ Håkan Samuelsson. „Teraz, keď je úspešný rok 2015 za nami, vstupuje spoločnosť Volvo do druhej fázy svojej globálnej transformácie. Po jej dokončení už Volvo nebude len menšinovým hráčom na automobilovom trhu, ale stane sa skutočne globálnou prémiovou automobilkou. Preto v nasledujúcich rokoch očakávame ďalšie rekordy.“

Ani druhej fáze transformácie značky Volvo nechýba ambicióznosť.

V nadchádzajúcich rokoch budú pokračovať zmeny, ktoré by mali značku Volvo dostať na pozíciu, v ktorej bude môcť konkurovať svojim rivalom na globálnom trhu prémiových automobilov. Bude naďalej pracovať na oživení svojho pôsobenia v USA a rozvíjať svoje globálne výrobné aktivity. V strednodobom horizonte sa očakáva jej rast v Číne, zdvojnásobenie podielu na európskom trhu a globálne zvýšenie objemu predaja na 800 000 vozidiel ročne. Predstaví úplne nový sortiment modelov s motormi využívajúcimi nové technológie a má v pláne udržať sa na pozícii lídra v oblasti bezpečnosti automobilov a vývoja autonómnych jazdných technológií.

V nasledujúcich rokoch sa väčšie vozidlá Volvo radu 90 a 60 budú vyrábať na platforme modulárnej architektúry SPA (Scalable Product Architecture). Spoločnosť Volvo taktiež zavedie novú globálny stratégiu pre malé automobily, v rámci ktorej sprístupní kvalitu a technickú vyspelosť architektúry SPA aj pre menšie modely s kompaktnou modulárnou architektúrou (CMA).

Volvo si chce v budúcnosti upevniť pozíciu popredného svetového výrobcu hybridných vozidiel uvedením radu hybridných pohonov so štvorvalcovými a trojvalcovými motormi, ktoré ponúknu bezkonkurenčnú kombináciu vysokého výkonu a nízkych emisií.

Okrem toho má v pláne vyvinúť svoj prvý čistokrvný elektromobil. V strednodobom horizonte spoločnosť Volvo očakáva, že vozidlá s elektrickým pohonom budú tvoriť najmenej 10 percent jej ročného objemu predaja.

Spoločnosť Volvo Cars zaznamenala od svojho prechodu pod koncern Zhejiang Geely Holdings v roku 2010 významný progres, najmä čo sa týka rozširovania výrobných prevádzok. Po otvorení tohto roku ohlásenej novej továrne v USA v štáte South Carolina bude mať značka Volvo výrobné prevádzky vo všetkých troch kľúčových svetových regiónoch – v Ázii, Európe a USA.

Poznámka pre redaktorov:

Maloobchodný predaj (koncovým zákazníkom) spoločnosti Volvo Car Group:

  December Január – December
  2014 2015 Rozdiel 2014 2015 Rozdiel
Čína 8503 9822 15,5% 81574 81588 0,0%
USA 4920 9341 89,9% 56371 70047 24,3%
Švédsko 6265 9081 44,9% 61357 71200 16,0%
Záp. Európa 18874 24451 29,5% 182157  198049 8,7%
Ost. trhy 8483 9430 11,2% 84407 82243 -2,6%
CELKOVO    47045 62125 32,1% 465866 503127  8,0%

Počty globálne predaných vozidiel za jednotlivé modely sú zverejnené v sekcii Sales Volumes na našej internetovej stránke Global Newsroom.

Volvo Car Group v rokoch 2014/15

Za fiškálny rok 2014 spoločnosť Volvo Car Group zaznamenala prevádzkový zisk 2 252 mil. SEK (v roku 2013 to bolo 1 919 mil. SEK). Tržby za toto obdobie dosiahli výšku 129 959 mil. SEK (122 245 mil. SEK). Za celý rok 2015 sa na celom svete predalo rekordných 503 127 automobilov Volvo, čo predstavuje nárast oproti roku 2014 o 8 percent. Vďaka týmto rekordným predajom a prevádzkovému zisku bude môcť spoločnosť Volvo Car Group pokračovať v investovaní do realizácie svojho plánu globálnej transformácie.

Zdroj: Volvo Cars